PORADY

Chrup sałatę ze smakiem – rodzaje sałat

100 g sałaty dostarcza około 15 kcal. Zawiera za to sporo minerałów (np. żelaza, wapnia, magnezu), a także witamin (np. A,E,C). Listki sałaty obfitują też w antyoksydanty, które chronią przed wolnymi rodnikami i wspomagają układ krążenia. Skorzystaj z bogactwa odmian sałaty i jedz ją od śniadania po kolację. W wyborze odmian i sposobach ich przygotowania pomoże w Wam mini ściągawka.

RZYMSKA

Ma mięsiste, trwałe liście.
Trwałość: w lodówce, w foliowej torebce, wytrzyma nawet 7 dni.
Najlepsza z: sosami na  bazie majonezu oraz serem pleśniowym.

ENDYWIA

Jej liście mają gorzkawy posmak.
Trwałość: można ją przechowywać w lodówce3-4 dni.
Najlepsza z: serami i orzechami, dobrze łączy się z warzywami.

RADICCHIO

Bordowo-białe listki są gorzkawe.
Trwałość: w lodówce można ją przechowywać około tygodnia.
Najlepsza z: innymi sałatkami raz owocami, warzywami i orzechami.

RUKOLA

Ma drobno, lekko pikantne i orzechowe w smaku listki.
Trwałość do 5 dni w lodówce.
Najlepsza z: serem, orzechami, rybami, pomidorami, oliwą i pestkami.

LOLLO

Ma kędzierzawe listki o ostrawym smaku. Dostępna w 2 odmianach – zielona (biondo) i czerwona (rosso).
Trwałość: dobrze się przechowuje
Najlepsza z: sosami i warzywami

DĘBOLISTNA

Krucha i delikatna. Ceniona za orzechowy smak.
Trwałość: 1-2 dni w lodówce.
Najlepsza z: dodatkiem sosami, serem oraz orzechami.

MASŁOWA

Najpopularniejsza odmian w Polsce, o delikatnym smaku.
Trwałość: 2-3 dni w lodówce
Najlepsza z: winegretem, dressingiem śmietanowym.

LODOWA

Niezwykle krucha i soczysta.
Trwałość: w lodówce do 10 dni.
Najlepsza z: dressingami na bazie jogurtu, śmietany lub majonezu, pomidorami w oliwie.

ROSZPONKA

Ma listki o orzechowym aromacie.
Trwałość: najlepsza zaraz po przyrządzeniu szybko więdnie.
Najlepsza z: winegretem, warzywami, sałatami, pestkami słonecznika.

3 SUPERDUETY DLA ZDROWIA I URODY

Sałata+warzywa – przy niedoborze witamin; sałatka z dodatkiem np. papryki, cukinią i cebula, tworzy prawdziwa witaminową bombę.
Sałata+ser – na słabe kości; ser jest jednym z najbogatszych źródeł wapnia. Sałata też go zawiera a istniej witaminy ułatwiając wchłanianie wapnia prze organizm.
Sałata+makaron – na bezsenność; sałata działa uspokajająco. Jej działanie potęguje serotonina, której poziom podnosi się właśnie po zjedzeniu makronu.

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *