PRZEGLĄD PRODUKTÓW

Imbir w 4 odsłonach

ŚWIEŻY

Smak: świeży, orzeźwiający i cytrusowy a także nieco piekący i korzenny
Zastosowanie: doskonały do owoców morza, ryb, a także wieprzowiny i drobiu. Niezastąpiony w daniach azjatyckich, także warzywnych. Dodawaj go do marynat, sosów, dipów i zup, a także do przetworów (np. z gruszek). Pysznym i aromatycznym napojem jest lemoniada imbirowa (plasterki imbiru gotuje się z wodą i cukrem).
Przechowywanie: owinięte papierowym ręcznikiem i włożone do torebki można trzymać w lodówce do 2 tygodni.

MARYNOWANY
Smak: wyrazisty, cierpki, lekko palącą nutą

Zastosowanie: tradycyjny dodatek do sushi – maczanymi w sosie sojowym plasterkami przegryza się poszczególne kęsy. Oczyszcza  kubki smakowe i przygotowuje na nowe rozkosze podniebienia. Marynowany imbir to smakowita i efektywna ozdoba kanapek, zup kremowych (np. z porów) lub sałatek orientalnych. Pasuje oczywiście do dań z ryżu. W sklepach dostępny jest biały i różowy imbir marynowany – ten drugi kolor zawdzięcza barwnikowi.
Przechowywanie: do kilki tygodni w lodówce

MIELONY

Smak:  słodkawy, mocno korzenny i palący, pozbawiony owocowej, cytrusowej nuty, jaką ma świeży imbir.
Zastosowanie: najlepiej nadaje się do dań słodkich, np. sałatek owocowych ( sprawdzi się w nich także świeży imbir), a także do słodkich wypieków, np. pierniczków, herbatników korzennych. Pasuje też do dań z  ryżu oraz pieczonych i prażonych jabłek.
Przechowanie:  imbiru w proszku nie kupuj na zapas, bo wietrzeje. Małe opakowanie trzymaj w ciemnym i suchym miejscu.

KANDYZOWANY

Smak: na początku słodki, delikatny, w kilka chwil staje się palący i mocno korzenny.
Zastosowanie: niezastąpiony dodatek do ciast, ciasteczek, pierników, keksów, deserów, grzanego piwa, wina, lawy, herbaty, kompotów, musli i jogurtów. Doskonale sprawdza się także w roli słodkiej, zdrowej przekąski. Żucie kawałeczków kandyzowanego imbiru to również sprawdzony sposób na szybkie odświeżenie oddechu.

Przechowywanie: kandyzowany imbir przechowuje się dobrze w szczelnie zamkniętym słoiczku w chłodnym i ciemnym miejscu.

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *