fbpx
PRZEGLĄD PRODUKTÓW

Truskawki – jakie witaminy zawierają? Czy truskawki mogą szkodzić?

13 / 100 SEO Score

Truskawki lubi chyba każdy, ponieważ tkwi w nich samo dobro. Bardzo ważne jest to, żeby wybierać te z upraw organicznych, nienawożone pestycydami. Przed spożyciem należy je dokładnie umyć, żeby ograniczyć spożycie niekorzystnych dla zdrowia związków. Warto poznać ich wspaniałe właściwości. Przede wszystkim są bardzo smaczne, niskokaloryczne oraz mają małą zawartość cukru, przez co są jednym z owoców wskazanych dla osób z podwyższonym poziomem glukozy we krwi, insulinoopornością czy cukrzycą typu 2. Spośród owoców jagodowych to właśnie truskawki wyróżniają się dużą liczbą związków czynnych biologicznie, takich jak flawonoidy lub kwasy fenolowe. W 100 g truskawek znajdziemy 0,6 g białka, 6,2 g węglowodanów, 2,2 g błonnika,160 mg potasu, 22 mg wapnia, 23 mg fosforu, 2 mg sodu, 12 mg magnezu, 0,7 mg żelaza oraz po 0,1 mg cynku i manganu. Poza minerałami występują w nich niemałe ilości witaminy A, komplet witamin z grupy B, witamina E, kwas foliowy oraz witamina C, której jest tu więcej niż w cytrusach! Wszystko to sprawia, truskawki wspaniale wpływają na cerę, włosy, paznokcie oraz sprawne funkcjonowanie układu nerwowego i pokarmowego.

https://www.freepik.com


Co ważne, truskawki mają działanie moczopędne, dlatego świetnie będą sprawdzały się w diecie dla osób, które miewają dolegliwości związane z pracą nerek czy wątroby. Ponadto. jedzenie tych owoców powoduje obniżenie cholesterolu we krwi. Truskawki bogate są również w wapń oraz fosfor, które wzmacniają układ kostny i mięśniowy oraz żelazo, które wpływa na produkcje hemoglobiny, a także zapobiega niedokrwistości.


Truskawka zawiera w sobie duże ilości błonnika, co korzystne wpływa na perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom. Ponadto, dzięki dużej zawartości wody, wpływa oczyszczająco na nasz organizm, wypłukując tym samym toksyczne płyny ustrojowe. Truskawki zawierają dodatkowo bromelinę, czyli enzym wspomagający spalanie tłuszczów oraz węglowodanów. Owoc ten nieznacznie wpływa na wzrost cukru we krwi dlatego mogą go spożywać również diabetycy.

https://www.freepik.com

Nie tylko rozkosznie słodkie, ale też bardzo zdrowe truskawki to idealna przekąska na ciepłe, letnie dni. Spożywajmy je więc na surowo, w przetworach, deserach, ale też jako dodatek np. do mięs. Ale uwaga! Niestety truskawki nie są dla każdego z nas. W niektórych przypadkach mogą uczulać. Uczulać mogą nie same owoce, ale substancje chemiczne, którymi były pryskane.

Katarzyna Świderek

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *