fbpx
PRZEGLĄD PRODUKTÓW

Właściwości prozdrowotne suszonych owoców

Suszone owoce zawierają witaminy i mikroelementy, które dodadzą nam energii oraz korzystnie wpłyną na funkcjonowanie całego organizmu. Świetnie pasują do świątecznych potraw, ale sprawdzą się także jako samodzielna przekąska. Co warto o nich wiedzieć?

Suszone daktyle składają się głównie z cukrów prostych, które dostarczają komórkom energii. Zjedzenie kilku daktyli pobudzi nas do działania, zwłaszcza podczas wytężonej pracy umysłowej lub przed intensywnymi ćwiczeniami. Dodatkowo owoce daktylowca właściwego są bogate w salicyny o działaniu przeciwzapalnym i przeciwzakrzepowym. Warto je jeść również ze względu na błonnik. Dodawajmy je do keksu,piernika oraz kutii. Sprawdzą się także jako zdrowy składnik brownie i czekoladowych muffinek. Natomiast syrop daktylowy to doskonały zamiennik białego cukru. Można go stosować jako polewę do lodów, gofrów czy naleśników. Posłodzimy nim też
kawę lub herbatę.

Suszone śliwki warto jeść ze względu na wysoką zawartość błonnika o prozdrowotnym działaniu. Nie brakuje w nich również potasu i fosforu. Ten pierwszy składnik mineralny odpowiada za prawidłową pracę układu nerwowego i mięśni, przede wszystkim serca. Natomiast drugi pierwiastek jest ważnym składnikiem budulcowym zębów oraz kości. Ciemnofioletowych suszonych owoców nie może zabraknąć podczas przyrządzania wigilijnych potraw – kapusty z grzybami, kutii, śledzi, piernika, barszczu czy kompotu z suszu. Suszone śliwki możemy również zawinąć w cienkie plasterki chudego boczku i piec w piekarniku rozgrzanym do 190°C przez ok. 25-30 minut.

Suszone morele są cennym źródłem witamin A i E. które niwelują działanie wolnych rodników odpowiedzialnych m.in. za przedwczesne starzenie się skóry. Zawierają też błonnik zapewniający na długo uczucie sytości oraz regulujący poziom cukru we krwi. Sprawdzą się zarówno jako dodatek do pożywnych owsianek, jak i mięs, w szczególności schabu i drobiu.Nadadzą również wyjątkowy smak świątecznemu barszczowi. Wystarczy dorzucić do bulionu kilka sztuk moreli pokrojonych w cienkie paski.

Rodzynki są prawdziwa bombą witaminową. Nie brakuje w nich także składników mineralnych -wapnia, żelaza, fosforu, potasu i sodu. W suszonych winogronach występuje także resweratrol — organiczny związek chemiczny, który jest silnym przeciwutleniaczem nieopóźniającym procesy starzenia oraz łagodzącym stany zapalne. Bakalie pasują do ciasta marchewkowego, jabłeczników, sosów pieczeniowych, łazanek z makiem, śledzi, korzennych wypieków czy serników. Są również ważnym składnikiem karpia po żydowska.

Katarzyna Świderek

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *