PORADY

Dbaj o zdrowie ze smartfonem, czyli aplikacje promujące zdrowy tryb życia

Jeśli dbałość o zdrowie ma nam wejść w nawyk podobnie jak korzystanie z telefonów komórkowych, wciąż poszerzająca się oferta aplikacji w kategorii ‚zdrowie i fitness’ wydaje się być strzałem w dziesiątkę.
Monitorowanie stanu zdrowia i kondycji fizycznej przy pomocy smartfonów to tylko pozornie niewinna zabawa kolorowymi aplikacjami. Regularne korzystanie z narzędzi mierzących ciśnienie, skanujących kody kreskowe na opakowaniach, czy wspomagających programy utraty wagi, może przynieść służbie zdrowia oszczędności rzędu milionów  złotych, które obecnie wydaje się na nie zawsze uzasadnione wizyty w gabinetach lekarskich i szpitalach. Oto kilka aplikacji, które z całą pewnością warto mieć – dosłownie – pod ręką.

 

blank

Dbaj o zdrowie ze smartfonem - lista aplikacji

Endomondo – Bieganie & Rower– to bezsprzecznie lider androidowych aplikacji wspomagających zarówno amatorską aktywność fizyczną, jak i profesjonalny trening – nieoceniony dla osób biegających, jeżdżących na rowerze i rolkach oraz uprawiających nordic walking. Aplikacja nie tylko rejestruje szczegóły treningu (trasa, czas, dystans, tempo, wysokość, kalorie), tworzy wykresy, służy gotowymi programami interwałowymi i głosowo podaje statystyki po każdym kilometrze, ale posiada również wyjątkowo rozbudowane funkcje społecznościowe. Endomondo umożliwia ci umieszczanie treningów na Osi Czasu na Facebooku, śledzenie aktywności znajomych na żywo, a nawet wysyłanie krótkich tekstów motywacyjnych, które docierają do odbiorcy w ciągu kilku sekund.

Podchodzisz do spraw żywieniowych w rozsądny sposób? Robiąc zakupy zastanawiasz się czy wkładane do koszyka produkty zawierają „E” dodatki nawet jeśli nie są wymienione bezpośrednio na etykiecie? Dzięki aplikacji Zdrowe Zakupy dowiesz się jakie składniki znajdują się w pożywieniu, które chcesz kupić. W ten sposób możesz szybko wyeliminować sztuczne konserwanty, emulgatory, zagęstniki oraz inne „E” składniki mające negatywny i szkodliwy wpływ na Twoje zdrowie. Jeżeli zdrowe odżywianie jest dla Ciebie ważne – to ta aplikacja okaże się na pewno przydatna.

Jeśli chcecie rzucić wyzwanie diecie, to bez wątpienia jedną z najważniejszych aplikacji może okazać się MyFitnessPal. W dużym uproszczeniu można napisać, że jest to bardzo rozbudowany dziennik spożywanych posiłków, ale tak naprawdę program ten kryje w sobie jeszcze kilka innych funkcji. Po dodaniu podstawowych informacji o sobie i wyznaczonym celu dostaniemy dzienny limit pochłanianych kalorii, który będzie pilnowany przez aplikację.Wystarczy logować spożywane posiłki (wystarczy zrobić zdjęcie kodu kreskowego) oraz wykonywane ćwiczenia, a pod koniec każdego dnia będziemy mogli sprawdzić, czy zmieściliśmy się w ustalonym limicie. Aplikacja jest bardzo wygodna, ponieważ możemy ją połączyć chociażby z Endomondo, dzięki czemu nie musimy ręcznie uzupełniać spalonych kalorii. Warto tego pilnować, bo po solidnym wysiłku MyFitnessPal może pozwolić sięgnąć w nagrodę po ulubionego batonika bez przekraczania dziennego limitu.Dla zwiększenia motywacji możemy ustalać sobie również cele jakie chcemy osiągnąć, a postęp oglądać na czytelnych wykresach.Po kilku stuknięciach można dotrzeć do bardziej zaawansowanych informacji, jak chociażby to, czy posiłki zapewniły nam dziennie zapotrzebowanie na konkretne składniki odżywcze. W pamięci można zapisać również przepisy, ulubione posiłki czy produkty. Dla zapominalskich jest także możliwość ustawienia alarmów przypominających o posiłkach.
Podobną funkcjonalność mają aplikacje FatSecret Licznik Kalorii i Fitatu Licznik Kalorii i Dieta

Nieważne jaką dietę chcecie stosować, jedno się nie zmienia. Trzeba pić dużo wody. Dlatego uznałam, że w tej kwestii bez problemów może pomóc aplikacja, która będzie przypominać o regularnym nawadnianiu organizmu. Jest ich kilka w Google Play, ale mi do gustu przypadła Hydro pij wodę. Jest ona niezwykle prosta, a na ekranie głównym możemy łatwo sprawdzić, ile już wypiliśmy napojów tego dnia. Jest to rozpisane również godzinowo i z podziałem na to, co wypiliśmy. Ciekawym dodatkiem jest miarka współpracująca z żyroskopem, dzięki czemu łatwo widzimy, ile jeszcze musimy wypić, żeby osiągnąć ustalony wcześniej pułap. Oprócz tego możemy też dodać jednym kliknięciem informację, że dużo ćwiczyliśmy lub że jest słonecznie, przez co zwiększamy dzienne zapotrzebowanie na wodę. Oczywiście można także ustawić przypomnienia, dzięki czemu nie zapomnimy o piciu. Dla zainteresowanych są dostępne także odpowiednie wykresy.

Przepisy.pl – jedna z najpopularniejszych polskich aplikacji na komórkę gromadzących przepisy kulinarne. Niestety aplikacja sponsorowana jest przez Knorra, dlatego w zasadzie w każdym przepisie natkniecie się na produkt tej firmy – niekoniecznie zdrowy. Jednak osoba z minimum doświadczenia kulinarnego poradzi sobie bez problemu z „podmianką” na mniej przetworzony składnik.

 

Nie musisz tych wszystkich aplikacji instalować, jeśli tylko jesteś posiadaczem telefonu Samsung, Huawei, Xiaomi, Google – każdy z tych producentów smartfonów ma własną aplikację zdrowotną. W których można śledzić kroki,  przypomnienie o posiłkach, spożywaniu wody, treningu.

Jeśli jesteś fanem Shealth tak ja jak to zapraszam Cię do wspólnej rywalizacji 🙂blank

 

 

 

Cudownego dniai ściskam Was mocno Kasia

Zaobserwuj mnie na Instagramie – tam regularnie wrzucam nowe przepisy oraz dodaje informacje o nowych treściach na blogu 🙂

Potrzebujesz pomocy dietetyka? Zapoznaj się moją ofertą indywidualnych planów żywieniowych lub skorzystaj z gotowych jadłospisów. Jeżeli jesteś zainteresowana rozpoczęciem współpracy lub masz jakieś pytania, napisz do mnie pod adres kontakt@wymiarzdrowia.pl lub kliknij w poniżą ofertę sklepu wymiar zdrowia.

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

2 komentarze

  • Ultra

    Pojęcia nie miałam, że istnieją takie aplikacje. Dziękuję.
    A mogę zapytać, jakie warzywa i owoce można jeść na surowo po operacji wyrostka?

    • Wymiar Zdrowia

      To zależy ile dni, jest Pani po operacji. Napiszę ogólne zalecenia.
      Najlepiej stosować dietę łatwostrawną z ograniczeniem tłuszczu. Potrawy przygotowywać poprzez gotowanie na parze, w wodzie, duszenie, pieczenie w folii. Zabronione jest smażenie, obsmażanie i grillowanie. Warzywa powinny być gotowane, rozdrabniane lub przetarte – pomidor bez skórki, marchewka, buraki, pietruszka, dynia. Uważać należy na warzywa marynowane i wzdymające. Z owoców zalecane są banany, morele, jabłka pieczone lub gotowane, owoce jagodowe (maliny, truskawki), unikać należy gruszek, czereśni, daktyli, śliwek, ziemniaki jedz gotowane najlepiej w piure, wykluczyć powinno się smażone i frytki. Może Pani za to jeść zupy z dozwolonych warzyw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wózek sklepowy
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0,00 
Całkowita kwota
0,00 
Kontynuuj zakypy
0