PRZEPISY

Domowy dietetyczny majonez

Majonez złą sławę zawdzięcza głównie swojej kaloryczności (100 g zawiera około 700 kcal, a to przecież zaledwie kilka łyżek!). Do porównania prezentowany poniżej majonez zawiera tylko 107 kcal w 100 g. Są w nim jednak składniki, na które warto zwrócić uwagę, bo działają korzystnie na organizm.

blank

Sos majonezowy ma szerokie zastosowanie, możesz go dodawać do większości potraw, takich jak: sałatki, burgery, ryby, dania mięsne oraz do przystawek i dodatków do dań: frytek, jaj, warzyw, wrapów czy kanapek.

blank

Składniki:

200 g serek wiejski
50 g jaja kurze całe (1 szt., ugotowane na twardo)
musztarda (1 łyżeczka)
sok z cytryny (2 łyżeczki)
pieprz, sól

Przygotowanie:

Zblendować wszystkie składniki na gładka konsystencje.


Wartość odżywcza w 100 g:


kalorie –  106,4 kcal 
białko –  10,8g 
tłuszcze – 5,9 g 
węglowodany – 2,3 g 
błonnik – 0 g

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wózek sklepowy
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0,00 
Całkowita kwota
0,00 
Kontynuuj zakypy
0