JADŁOSPISY

Oczyszczający jadłospis na weekend

Dieta oczyszczająca w ostatnim czasie jest bardzo popularna. Nieprawidłowa dieta, uboga w błonnik jest przyczyną złego samopoczucia oraz zaparć, gdyż w jelitach zachodzą intensywne procesy fermentacji. Weekendowe oczyszczanie organizmu pozwala oczyścić jelita z zalegających resztek pokarmowych, co sprawia, że czujemy się lepiej. Ponadto zmniejsza się obwód w talii oraz brzuch staje się bardziej płaski.  Poniżej zmieściłam szczegółowe jadłospisy na sobotę i niedzielę, które pomogą usunąć toksyny. Jeszcze lepszy efekt osiągniecie, jeśli już dziś będziecie jeść lekkie posiłki, najlepiej bezmięsne, zrezygnujesz z kawy, mocniej czarnej herbaty i alkoholu.

blank
Każda dieta oczyszczająca wymaga nawadniania organizmu. Dlatego w trakcie jej stosowania należy wypijać około 2 litrów wody mineralnej. Ponadto pamiętaj, że jednodniowa dieta oczyszczająca jest niskokaloryczna i nie dostarczy odpowiedniej ilości energii, by optymalnie funkcjonować. Dlatego zaleca się stosowanie diety oczyszczającej w weekend nie częściej niż 2 razy w miesiącu. Diety oczyszczającej nie muszą stosować osoby, których dieta obfituje w warzywa i owoce oraz jest uboga w produkty smażone i wysoko przetworzone.

Sobota

ŚNIADANIE:

  • szklanka przegotowanej gorącej wody z sokiem z cytryny
  • szklanka soku z jabłka, gruszki i 2 mrożonych truskawek
  • 150 g winogron

II ŚNIADANIE:

  • szklanka zalewy z kiszonych ogórków (ale tylko wtedy, jeśli masz własne)
  • średni gotowany burak lub sok z pęczka natki pietruszki i pomarańczy rozcieńczony wodą mineralną
  • pomidor

OBIAD:

  • Kolorowa sałatka:

pomidor, ogórek, kilka liści sałaty, pół papryki, kilka listów świeżej bazylii, mała cebula, kilka orzechów włoskich, pieprz.

Sposób wykonania:


1. Warzywa umyj i dowolnie pokrój.
2. Orzechy posiekaj i upraż lekko na patelni.
3. Wymieszaj składniki, posyp sałatkę listami bazylii i oprósz pieprzem.

PODWIECZOREK:

  • szklanka soku z marchwi i jabłek

KOLACJA:

  • Zupa orientalna z 1-2 szklanek bulionu warzywnego i 3 łyżek mrożonej mieszanki chińskiej, przyprawiona 1/2 łyżeczki świeżego startego  imbiru.

Niedziela


ŚNIADANIE:

  • szklanka gorącej wody z całej cytryny
  • mus z dwóch marchewek i dwóch jabłek.

II ŚNIADANIE:

  • sok z trzech pomidorów z łyżka natki, 150 g winogron

OBIAD:

  • zupa kapuśniaka:

marchew, pietruszka,kawałek selera, mała cebula,pomidor,kawałek kapusty, bazylia,cząber

Sposób przygotowania:


1.Warzywa  umyć i oczyścić. Warzywa korzeniowe zetrzyj na tarce jarzynowej.
2.Cebulę posiekaj i podsmaż na suchej patelni bez tłuszczu.
3.Kapustę poszatkuj.
4.Zalej warzywa dwoma szklankami wody, gotuj do miękkości.
5.Pod koniec gotowania dodaj pokrojony w kostkę pomidor i zioła.

PODWIECZOREK:

  • duża gruszka
  • szklanka herbatki imbirowej (2 łyżki startego świeżego imbiru i 1/2 l wrzątku. Herbatę gotuj 5 minut na małym ogniu)

KOLACJA:

  • sałatka z papryki, kilku różyczek kalafiora i brokułu, cebuli, selera naciowego i ewentualnie szpinaku, skropioną łyżeczką oliwy.

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wózek sklepowy
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0,00 
Całkowita kwota
0,00 
Kontynuuj zakypy
0