Przykładowy jadłospis diety wegetariańskiej
JADŁOSPISY

Przykładowy jadłospis diety wegetariańskiej

Mam dla Was nowy, tygodniowy przykładowy jadłospis diety wegetariańskiej. Jadłospis składa się z łatwo dostępnych produktów, które można kupić w każdym sklepie spożywczym lub targu. Przepisy nie są przesadnie rozbudowane ani skomplikowane.

Dieta wegetariańska polega na wyłączeniu z diety mięsa i jego przetworów. Opiera się ona głównie na pokarmach pochodzenia roślinnego, których źródłem są rośliny zbożowe, strączkowe, okopowe i oleiste, oraz warzywa, owoce, grzyby i orzechy.
Zalecane produkty dla wegetarian to nasiona roślin strączkowych, do których zalicza się groch, soję, fasolę, bób i soczewicę (jako dobre źródła białka), a także warzywa bogate w beta karoten oraz witaminę C.
Cennym źródłem wielu składników odżywczych są kiełki rozmaitych nasion, np. brokułu, lucerny, rzodkiewki, słonecznika, pszenicy czy popularna wiosną rzeżucha. Można je dodawać do potraw, kanapek, surówek lub sałatek. Znakomicie uzupełniają w diecie witaminy
i składniki mineralne oraz błonnik.

Istnieje mniej radykalna odmiana wegetarianizmu, czyli laktoowowegetarianizm. W tej diecie dopuszcza się spożycie jaj oraz nabiału. Są one źródłem pełnowartościowego białka oraz witamin A i D.

SPOSOBY PRZYGOTOWYWANIA POTRAW

Potrawy sporządza się metodą gotowania w wodzie, parze, duszenia, pieczenia w folii i grillowania. Smażenie należy ograniczyć. Potrawy powinny być świeżo przygotowane.
Należy unikać produktów konserwowanych i przetworzonych.

ZALETY DIETY WEGETARIAŃSKIEJ:

  • spożywanie produktów o niższej wartości kalorycznej a dużej wartości odżywczej
  • mała zawartość tłuszczów nasyconych i cholesterolu a duża zawartość Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych NNKT
  • duża zawartość węglowodanów złożonych w postaci produktów zbożowych nasion, orzechów, warzyw
  • duże spożycie warzyw i owoców bogatych w potas i witaminę C oraz błonnik pokarmowy co zapobiega zaparciom, chorobom jelita grubego, chorobom serca

Na blogu są jeszcze inne darmowe diety do pobrania:

Przykładowy jadłospis diety wegetariańskiej
Wartość kaloryczna zaproponowanego jadłospisu wynosi około 1700 kcal. Składa się z czterech posiłków, zawierający  około 15% biała, 35 % tłuszczów i  50 % węglowodanów.

Przykładowy jadłospis diety wegetariańskiej

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz mój wcześniejszy post Cukrzyca ciążowa – leczenie i dietoterapia. Znajdziesz w nim zalecenia żywieniowe, listę produktów zalecanych i przeciwskazanych w diecie oraz przykładowy jadłospis diety wegetariańskiej.

Zapraszam do zapoznania się z moją ofertą. Opracowuję indywidualny jadłospis dopasowany do Ciebie, lub skorzystaj z proponowanych przeze mnie gotowych jadłospisów.

Cześć! Jestem Kasia i jestem dietetykiem.Ciesze się, że trafiłeś na mojego bloga.Czytając moje wpisy poznasz podstawowe i zaawansowane informacje z zakresu zdrowego odżywiania. Znajdziesz tutaj teksty merytoryczne, przepisy kulinarne, recenzje produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wózek sklepowy
Brak produktów w koszyku!
Kwota częściowa
0,00 
Całkowita kwota
0,00 
Kontynuuj zakypy
0